JAWATANKUASA PENGURUSAN BLOG DUN BATU UBAN (N35)

Pengerusi: A A FRANCIS XAVIER

Jawatankuasa: SRI JAIMURALYDASAN & FRANCIS CHEE

Penasihat: Y.B. Raveentharan a/l V. Subramaniam

Dikemaskini oleh: A A FRANCIS XAVIER

29 Mei 2011




Pages

Monday, May 10, 2010

MAJLIS TILAWAH AL-QURAN DAN UJIAN AZAN 2010/1431H

Tilawah Al-Quran dan Ujian Azan DUN Batu Uban dan Cabang Bukit Gelugor disertai oleh 110 orang peserta.

Peringkat Akhir dan Penutup diadakan pada Sabtu, 8hb Mei 2010 di Dewan Jubilee Perak, Jalan Sungai Dua, Pulau Pinang.

Hadir di Majlis tersebut ialah YB Zuraida Kamalruddin, Ahli Parlimen Ampang merangkap Ketua Wanita PKR, YB Dato’ Abdul Halim Hussain, Speaker Dewan Undangan Negeri, YB Haji Mohd. Salleh Man, Timbalan Yang Di Pertua Majilis Agama Islam Pulau Pinang dan YB Sim Tze Tzin, ADUN Pantai Jerjak dan lebih 500 orang.

Majlis yang kali kedua diadakan ini telah mendapat sambutan yang sungguh baik daripada masyarakat yang beragama Islam khususnya di DUN Batu Uban. Jawatankuasa Induk Majlis Tilawah dan Ujian Azan turut dianggotai oleh 32 orang dengan dipengerusi oleh En. Mohd. Tahir Marican, Setiausaha Sulit ADUN. 6 orang pembantu khas ADUN Batu Uban yang bukan Islam turut menganggotai jawatankuasa tersebut buat pertama kalinya.

Keseluruhan kos penganjuran dibiayai sepenuhnya oleh YB Raveentharan, ADUN Batu Uban melalui peruntukannya.

Para VIP yang hadir

Penyampaian hadiah kepada pemenang oleh YB Zuraida Kamalruddin yang diiringi oleh YB Haji Mohd. Salleh Man dan YB Raveentharan

1 comment:

  1. Tahun ini 2010 boleh dikatakan sedikit kejayaan dan begitu mesra sewaktu kedua-dua saringan dan peringkat akhir sepanjang majlis ini diadakan. Harapan suatu hari, jawatan kuasa induk ini dengan ahli-ahlinya dapat mengadakan majlis ini lebih besar di peringkat negeri dengan adanya lebih peserta dan ahli jawatan kuasa dari beberapa lain kawasan Adun bersama-sama menyumbang tenaga & semangat mengadakan majlis ini. Cara ini juga dapat mengamalkan semangat perpaduan dan kerjasama antara ahli-ahli, ibubapa, peserta-peserta dan rakyat.

    ReplyDelete