JAWATANKUASA PENGURUSAN BLOG DUN BATU UBAN (N35)

Pengerusi: A A FRANCIS XAVIER

Jawatankuasa: SRI JAIMURALYDASAN & FRANCIS CHEE

Penasihat: Y.B. Raveentharan a/l V. Subramaniam

Dikemaskini oleh: A A FRANCIS XAVIER

29 Mei 2011




Pages

Sunday, January 9, 2011

Lawatan Teknikal Untuk Memantau Kerja-Kerja Pembikinan Parit Yang Baru Dan Mengenali Punca Banjir Di Minden Heights

Satu lawatan teknikal telah dibuat ke kawasan Minden Heights pada 30hb Dis 2010 yang lalu oleh Y.B., kontraktor dan pembantu khasnya. Ia bertujuan untuk memantau kerja-kerja pembikinan parit yang sedang giat dilakukan di kawasan ini. Y.B. berharap agar dengan adanya parit yang baru ini maka masalah banjir dapat dielakkan atau dikurangkan.
Hasil lawatan ini juga dapat memberi gambaran sebenar tentang kerja-kerja yang sedang dijalankan oleh kontraktor berkenaan dan bagaimana paritan yang berwajah baru ini dapat membantu masyarakat setempat di hari-hari hujan kelak.
Y.B. juga meluangkan masa bersama penduduk-penduduk Minden Heights untuk mendapat pandangan mereka tentang sistem paritan yang baru ini. Menurut Encik Hari, selain hujan yang lebat penyebab lain yang menjadi punca utama mengapa banjir kerap berlaku di kawasan mereka ialah kerana air kumbahan yang dilepaskan dari institusi pengajian tinggi yang berdekatan. Air kumbahan ini akan mengalir terus dari longkang yang lama dari institusi tersebut dan mengalir bersama air hujan di kawasan mereka.
Yang pastinya, maklumat-maklumat baru in akan dibawa oleh Y.B. untuk dibentangkan pada Mesyuarat Tindakan Daerah Timur Laut di bulan Januari ini. Sehubungan itu Y.B. ingin mengucapkan rasa terima-kasihnya kepada penduduk Minden Heights yang dapat meluangkan masa dan memberi maklumat terkini tentang punca-punca kejadian banjir di kawasan ini.





1 comment:

  1. Any recent activities or ceramah? pls update....

    ReplyDelete